FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Saturday, July 17, 2010

P untuk Perempuan? Pondan?? Pegaga?? Penyangak??

"Ku gembira sentiasa..
Badan ku sehat dan kuat..
huu yeah... "
(Sila ikut menyanyi dengan penoh semangat 1 Malaysia ye..)



Wargh..Cik Yan sangat gumbira hari ini.. Ibarat baru lepas mendapat satu kotak coklat.. (Coklat tidak baik untok kesihatan ye..) 

Memang hari yang aku tunggu-tunggu selama ni.. Ha ape tuh?? Nak tau ke.. jom rerajin kan diri untok scroll lagi bagi mendapatkan jawapannya...
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Sila scroll lagik ye!!

*
*
*
*
*
*


*
*
*
*
*
*
*


*
*
*
*
*
*
*


Scroll lagik sekali!!

*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*

jeng..jeng..jeng...


Kecik...




semakin mara ke depan.........



ke depan lagi...................




mari ke depan lagik............




siket lagi ke depan ye...




taraa.. Ha semakin jelas sudah..



** Kualiti gamba tak berapa baik..Sebab pakai webcam je..Al-maklumlah.. hp canggih manggih tu kan da hilang.... Sob..sob..sob.. (T_T)



Ye...benda alah menatang ni la yang telah membuatkan aku senyum sampai ke kening seharian ini.. Wah hebat kan cik yan leh senyum sampai kening... Anda buleh buat ke?? =)

Setelah hampir sebulan lebih nye aku berulang alik dari rumah ke JIMA dari JIMA ke umah aku,, Finally, aku berjaya jugak mendapatkan kertas yang sekeping yang tertera  nama, alamat dan yang paling penting tertera huruf "P" di situ yang membawa maksud saya adalah PEREMPUAN,, dan juga telah dilaminated dan yang telah dibayar dengan RM70 sampai wallet aku pon da jadi kering,,  Yeah.. benda ini sekarang da jadik milik aku.. Tu yang kerek sangat sampai nak upload 6 gambar padahal sume nye adalah gamba yang serupa.. hehe.. Nak heboh satu kampung la Cik Yan da pandai bawak kete tau.. Kalau tak selama ni bawak kerete sorong je tak pon troli kat Tesco n Giant.. tu pon kekadang berlaga bergesel dengan troli lain...(^-^)

Macam yang aku crita dalam entry sebelum ni, agak ketakpuasan kehatian la sebenarnye sebab baru 6 jam belajar aku dah disuruh wat QTI on the spot.. Gile !! pegang stereng pon lintang pukang lagik.. tapi nasib baik la lulus jugak.. hehe.. yang motor pulak.. baru datang 2 jam belajar dah disuruhnya aku ambik QTI next weeknye.. Tapi Aiman tak kesah.. I pon tak kesah.. bab-bab motor ni I memang da expert.. jadik minah rempit lagik...tapi minah rempit kampung laa.. (muke dengan penuh kereknye..) haha.. So last week,, 6 Julai 2010,, aku pon mintak cuti kat bos.. cakaplah nak test JPJ.. naseb bek bos ku amat baik hati..

Pagi 6 Julai 2010,, aku dikehendaki mendaftarkan diri untuk test motor dulu sebab test motor ada 1 sesi je.. Sesi pagi.. Dapatlah turn no 14.. Huh.. Bertauhlah ko nombor.. (baca segala mantera manteri jampi segala berharap supaya aku lulus) 
Well,, I kan dah cakap I ratu rempit kat kampung, pejam mate je leh lulus la...
[ muke kerek lagik.. kali ni hidong da mencapai dekat dahi..=) ]

Okeyh.. habis sesi motor,, aku tros daftar pulak untok kete.. cari punye carik sekali turn aku petang da... Pukul 2.. Gile!! Aku habis motor 10.30 pagi.. Nak kene tunggu pukul 2 ke??? masak la.. Tapi sebab semangat tengah berkobar-kobar,, aku tunggu jugak..walaupon at that time matahari memang tengah mengeluarkan haba yang cukup panas sekali sampai kepala aku pon dah pening-pening lipas.. 

Sampai jugak pukul 2.. 3 jam lebih aku tunggu.. Lepas dah register,, aku pon duduk dengan berdegup degapnye sebab nak tunggu turn no 5 untok wat Bahagian 2 dulu (parking).. Tapi kol 3.30 baru start.. entah ape Encik JPJ tu wat lame sgt rehat pon aku tatau.. aku tengok no 1 pass, no 2,, pas,, 3, 4 pon pass.. sampai la turn aku.. Dup dap..jantung aku macam nak beralih arah dah..

Buat naik bukit tuh dulu.. Actually benda ni paling aku takot sebab tiap kali aku buat mesti terlebih punye line kuning tu.. baca la segala macam doa termasukla doa makan masa nak start tu.. Start enjin and pecut..sampai line kuning aku brek dengan gigihnye.. Tengok sket.. ** Wah lepas la...** muke gumbira gila.. Tengok Encik JPJ angkat tangan sambil senyum nampak gigi.. hehe... Cheh,, time tuh dah confident habis.. Next,, parking.. ala...tade hal punye.. (bongkak gile ko Cik Yan)

Time lepas turun dari bukit je.. aku perasan stereng kete tuh cam tak center..aiseh.. apahal lak ni... Punyela busy aku membuat siasatan pasal stereng tu untok mengeluarkan segala hujah,, hipotesis dan sinopsis (EH????) sampai aku terlepas pandang selekoh nak masok side parking tuh..Dengan tak semena-mena.. "PANGGGG!!!" 
Allah,, tiang dah jatuh la.. Aku da muke pucat lesi kuning biru merah macam bendera Malaysia da.. dari jauh terdengar bunyi wisel Encik JPJ soh aku turon.. Hah.. padan muke ko cik yan.. Tadi wat muke kerek habis.. confident sangat kan.. Last2.. Encik JPJ tu cakap camni " laa... macam mane ni dik.. belom masok lagi parking tu tiang dah jatuh??" aku dengan muke hampanye cuma dapat senyum walaupon tak semegah senyum kambing..

Sampai dalam bilik nak tunggu turn bahagian jalan raya tros call cik abang cakap dah failed.. time tu sumpah macam nak menangsi dah and hilang sume confident nak buat test jalan.. But Alhamdulillah, aku dapat JPJ yang sama time aku test Motor.. Baik jugakla JPJ tu.. Kitorg berborak dari kuar driving school sampai la pusing balik membuatkan aku lupa& hilang sume resah gelisah gundah gelana segala tuh..hehe

so,, 12 Julai arituh aku amik retest bahagian 2.. dengan muka malu-malu cipanzi aku mintak jugak la cuti half day kat bos and dengan bangganye berkate aku kene wat repeat test.. hehe

Alhamdulillah, kali ni lulus cemerlang walaupon duit aku RM 150 da terbang melayang-layang.. Wargh.... Duit aku..duit aku...='(

Tapi lepas je dapat lesen ni semalam,, mood jadik ceria balik.. tak kisahla ko duit.. pergila ko berpindah tuan.. (Berlagak gile..mentang-mentang duit elaun da dapat semalam..hehe)

jadik,, kesimpulannye,, sesape yang nak amik test JPJ tuh.. jangan jadik bongkak macam saye k... Harus tenang dan yang penting kaki jangan gigil2.. nanti nak tekan brek minyak sume susah..

Okeyhla,, mood skang tak sabar nak berwebcam dengan encik koibito kesayangan saya.. hehe... Jadik,, nak berhenti setakat ni je.. jumpa lagi lepas habis berwebcam...(^-^)V
BABAI...=)





2 comments:

  1. wow.. i like da way u wrote la...
    huhu..

    ReplyDelete
  2. auww...
    segan pulak u bace ni...
    hahaha....
    esok p opis same2 ea..=p

    ReplyDelete

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment