FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Monday, February 10, 2014

Wedding Preparation #2 : Dilema Baju Nikah

And again, it’s about the wedding preparation. Fuh, selagi belum tiba majlis selagi tu akan rasa susah hati sebab sangat takut kalau ada lagi benda yang tertinggal. Actually perkahwinan dalam Islam tu memudahkan tapi selagi namanya manusia memang suka menyusahkan diri sendiri kan. Hekhek.

For the past few months, I was doing some research for my nikah outfit. Yet, belum jumpa yang pattern mana aku nak. I am thinking to wear baju kurung biasa je but add with veil. Veil tu kasik beadings and patching with lace sikit. Nampak gempak dah kan? Actually, tak gempak sebab tu kerja pemalas macam aku ni. Hahaha

Mula-mula tu rasa macam berkobar-kobar nak tempah baju. But lepas tu fikir punya fikir, better kalau amik sekali dengan bridal package sebab dah tempah nanti kau nak pakai baju tu pergi mana? Dok perap dalam almari je. Lepas esoknya pikir nak tempah semula. Lusa, pikir nak amik bridal package je sekali dan begitulah seterusnya sampai harini. Nampak tak? Betapa complicated nya owner blog yanojat ni. Sabar je lah haku deknon.

Ada few things yang terlintas kat fikiran aku sekarang ni:

1) Aku rasa macam nak tempah then nak guna material kain saree sebab haritu aku ada pasan sorang awek ni masa nikah pakai kain saree. Wallawe. Serius cantik wa cakap lu. Plus kain saree yang meriah dan Nampak mewah tu kalau jalan kat Masjid India memang dapat harga mampu milik! 

2) Ada jugak aku bercita-cita nak guna prada lace, lepastu buat kain flowy. Aku rasa ni memang trending nowadays. Sebab bila aku goolgle, memang ramai sebenarnya suka dengan design ni. Yelah sesuai la untuk namanya majlis nikah.


Officemate aku pun selalu pening dengan keputusan aku yang berubah-ubah ni. Memang Nampak tak tetap pendirian kan?


So kesimpulannya, tunggulah bila kepala otak aku ni dah boleh buat keputusan muktamad. Haishh. Come on beb. 3 bulan je lagi ni. (T__T)


Updated : Alhamdulillah. Dah selesai cari materials untuk kain. Akhirnya aku decide nak buat sendiri baju nikah. Paling tamak bila aku nak buat sendiri dress untuk bertandang. Ish.ish. ni bukan jimat namanya. Tapi takpelah. lepas pakai boleh sewakan. (Sorry, aku memang business-minded siket. haha). Dah hantar dekat tailor. Serius tailor ni paling murah aku jumpa dekat KL Area. Nanti dah siap everything baru aku review pasal tailor ni ok.

3 comments:

  1. salam dear.. gud luck for your upcoming wedding. May ALLAH bless both you and your husband to be. =) Congrates!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai babe. Lama tak dengar cerita pasal kau. Anyway, nanti jemput tau time wedding aku. Kad tak siap lagi. Dah siap aku pos. Hehe

      Delete
    2. insyaaALLAH.. lame jugak tak jenjalan Johor ni.. =) bedebor idok??

      Delete

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment