FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Monday, February 10, 2014

Wedding Preparation #1 : Bridal Boutique

Assalamualaikum!
 
Now aku paham kenapa orang selalu kata wedding preparation ni memang challenging. Apatah lagi untuk kes orang PJJ macam aku. No.No. Bukan Pengajian Jarak Jauh ye u’olls. Cuma Preparation Jarak Jauh. Preparation dari KL sedangkan wedding dekat JB. Setiap minggu aku kena call mak aku Tanya apa lagi aku nak buat. Serius pening!

Paling susah nak cari bridal! Yes, I’m a bit fussy sebab aku tak suka pelamin yang biasa-biasa penuh dengan ropol-ropol gitu. Aku suka yang simple tapi boleh memukau. Come on beb. Kahwin sekali seumur hidup. Jadi aku nak jugak try something different. Mehehe.











Masa aku google-google dulu, yes aku sangat terjua dengan pelamin Cinderella ni. Kenapa nama Cinderella? Kau tengok bentuk pun dah tahu macam kereta labu. Barulah fefeeling pwincesss sket. Kelas gituu. Tapi problemnya, kebanyakan bridal yang boleh offer pelamin ni semua dekat area KL/Selangor. Kuss semangat. Memang diorang boleh datang JB. Tapi ramai kata tak digalakkan sebab by the time diorang nak datang tu kena fikir kos minyak/ penginapan/ etc untuk diorang compare tu hire je bridal dari JB itself! Lebih jimat kos kan?

Aku mula patah hati sebab dah banyak aku google and Tanya. But mostly, bridal tak offer package pelamin ni. Ada juga 1 dekat JB tapi dia kata ni kategori pelamin eksklusif. Hamik kau harga dia nyah! Dah nama pun eksklusif kan. Nak dipendekkan cerita, aku whatsapp one of my BFF yang baru je kahwin November haritu. Dia pun orang JB. Tengah sibuk-sibuk chit-chat Tanya preparation dia, then dia Tanya aku pasal pakej bridal yang aku nak amik. Then, aku cerita lah aku punya angan-angan yang terkubur nak feeling macam Cinderella dalam kereta labu tu. Pastu dia suggest dia punya bridal ni sebab dia kata bridal ni paling murah dalam banyak-banyak bridal yang join Wedding Festival kat Plaza Angsana dulu.

Budak akaun bila dengar murah apa lagi. Gigih terus google and cari facebook dia. Bila dah jumpa aku view setiap pelamin dia and tetiba……………………..








Percayalah! Nampaknya impian aku jadi kenyataan. MUAHAHA. Gila tak menangis aku bila Nampak pelamin ni dalam one-of album dia. Terus, balik JB haritu aku gigih pergi bridal butik ni and book. Masa book ni still tahun 2013 so kira aku dapat harga utk pakej 2013 walaupun majlis aku 2014. Hihihi. 


But, still aku kena deside betul-betul pelamin yang macam mana aku nak. Sebabnya, bila datang butik tu aku pasan pelamin ni agak limited space and aku terfikir kalau nak bergambar secara berjemaah mungkin a bit difficult. Haishh. Entahlah. Sekarang ni aku dah tergoda dengan design pelamin lain pulak. Paling TERUK aku dah tergoda dengan BRIDAL BUTIK YANG LAIN sebab design dia memang kena dengan jiwa aku. HUWAAAAA. Nak nagis. Kenapa aku ada perangai berubah-ubah macam ni.



 P/s : Nanti bila aku dah ada finalize vendor & design yg aku nak baru aku update for recommendations ye. Sebab sekarang aku still taktau either diorang ni OK dan menepati citarasa aku ke tak. Oh,,, women is soooo complicated. hahaha



No comments:

Post a Comment

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment