FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Monday, February 10, 2014

Kisah Tunang Yang Dah Hampir Expired. Part #2


Punyalah berzaman tertunggak entry bab tunang ni. Memang rasa banyak nak share dalam blog. Tapi, tak menyempat. Maaflah. Dulu zaman belajar memang boleh curi masa update blog. Sekarang? nehi kebi nehi. Sekarang ni pun aku update blog masa tengah kerja. Opsss!

Kisah tunang yang dah expired part#2 ni aku nak cerita bab outfit pulak. Aku ni bukan lah yang suka pada benda-benda yang mewah apatah lagi aku tahu benda tu aku buat sekali je. Contoh, nak kena beli baju yang betul-betul ikut tema bila nak pergi Annual Dinner company. Oh no! Membazir duit tahu tak. Pakai sekali lepas tu dah tak boleh pakai lagi. Kalau kena tahun tu tema ala-ala superhero, takkan aku nak pergi pasar pakai baju catwoman kot. hahaha

OK. Berbalik pada outfit yang aku pakai time tunang ni. Bukan sewa tapi sendirian berhad. Separuh ready made dan separuh DIY la kononnya. Sebab nak suruh aku jahit baju ni aku risau jadi sarung nangka pulak. Makanya, satu hari tu aku jalan-jalan kat Wangsa Maju nak shopping barang dapur tetiba baju ni memukau pandangan pulokkk. Kebetulan zaman tu memang tengah top dengan fesyen peplum.

Dah terpesona, terus aku rembat tak fikir panjang sampai tunang aku pun sentap sebab tak tunjuk dia dulu baju tu. *Leceh kalau lelaki sentap ni bab-bab gini* (T___T)

Baju tu memang asalnya plain je tanpa sebarang lace. Ada jual dengan lace sekali tapi harga a bit differ dengan without lace plus lace dia pun biasa-biasa je. So, aku decide baju tu aku nak tambah lace dan buat beadings sendiri walaupun ini kali pertama aku nak cuba buat. Thanks to pakcik google. Satu tips untuk korang yang nak DIY ni, jangan malas utk google-ing dan kena berimaginasi sikit.




Ini baju without lace. Masa ni still fresh dari kedai. Suci lagi gittew.



Next picture ni after dah di-transform. Aku jahit ikut sedap rasa dan sedap mata memandang. Sebelum jahit, kena try and error dulu which design yang sesuai and beadings macam mana nak letak. Untuk amateur macam aku ni, first time agak susah jugak sebenanrnya nak jahit beadings. No wonder kenapa upah beadings selalu lagi mahal dari upah tailor.



No comments:

Post a Comment

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment