FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Friday, January 15, 2010

Nihon-go...

Moshi-moshi..hehe mentang2 la bru hbis klas jepun...kerek sungguh..huhu hurm skang da kat 3rd level japanese language nie..the last level.. xsabar nk abes..bukan x seronok..besh sebenanya bila kite dpt blaja language len nie.. cuma yg x syoknya bile klas aku kene ari JUMAAT kol 3.00-5.00 petang.. adoi hai.. da la time tu mmg mate2 pon ala2 japanese look je..kuyu semacam.. hahaha..

dis time aku dpt lecturer chinese.. wah.. first impression aku.. salute r kt dia. bayangkan.. she can speak 4 languages fluently.. mandarin confirm r.. english x yah cakap.. Bm kalo x tau mmg bukan semangat 1 Malaysia r.. bonus ng Japanese lg.. fuh2.. kalo aku jd dia.. confirm berebut2 CEO nk employ aku keje ng diorang kn.. hehehe..

Nak share sket nie.. ramai gak r kawan2 aku yg merungut kt luar tu bile byk U yg len x offer 3rd language nie.. if offer pon byk procedure la.. leceh la.. kene jumpa org tu la..jumpa orang ni la.. aku rs bertuah r coz dpt blaja although first dulu nk amik mandarin.. tp sbb terlalu la byk demand dr student sampai lecturer pon x dpt nk supply klas yang berlebih-lebihan nie..

 Aku ader member study kt Jepun.. mmg aku bangga ng dia cz kitorg nie dulu mmg made from sekolah yg org da cop trang tang tang black list school.. maklumla.. teramat la ramainye yg muda-mudi yg syiok sgt ng 'kenakalan' yg melampaui batas smpi boleh letak dlm Malaysia Book of Records.. huhu..tp dia boleh buktikan walau kite dicampak kt sekolah mane pon.. xkira la bahasa sopannya 'not too good' atau yg sampai mencatatkan berpuluh-puluh juta yg score straight A's tu...yg penting study tetap penting... jgn sebab sekolah mcm tue kite pon kene jd mcm diorg... so, aku harap member aku nie boleh berjaya n dapat la ap yg dia impikan slama nie..

Hurm..dulu b4 aku nk register tok Japanese language aku ad la ty pendapat member aku nie.. Japanese mmg susa.. tp for the basic tuh senang kot..lagi 1 Jepun nie memang la kene byk menghafal.. aku admit r benda tu.. cuma lately aku da cm lembap sket bab2 hafal2 nie.. da tue kot..huhu..

so experience aku.. Japanese agak susah la.. tp kalo korang fokus.. Insya-Allah boleh dpt A... start blaja lebeh kurang kita nk kenal ABC time tadika dulu..huhu so, pade sesaper yg rase nk blaja 3rd languange nie.. go for it.. don't think too much.. takot x leh bawak ke.. xsempat ke.. xder mase ke.. kalo rase mampu.. go on.. carilah language yg jd 1 kepentingan especially time kite nak keje nnti.. VERY2 USEFUL.. sebab bak kate lecturer management accounting aku.. byk2 negara cm China, Jepun maju dlm ekonomi dunia.. x mustahil negara2 ni blh memonopoly n menggantikan US as the important country in da world.. so bila kite dpt coomunicate ng diorang dlm bahasa diorg of course la diorg bertmbh2 la suke.. tol x??? so think of it.. lu pikirla sendiri...hehe..=) sayonara...!!

No comments:

Post a Comment

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment