FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Wednesday, January 05, 2011

Kembali ke sekolah. Cuma bezanya tak pakai baju putih kain biru tudung putih

Assalamualaikum!

Finally aku dah jejakkan kaki di bumi UiTM di jantungku ini. Dah 3 hari pun aku start berkampung kat sini.
Sampai Shah Alam 3hb pukul 4.00 pagi and terus buat reaksi muka 'tak bijak' kat bus stand seksyen 17 sebab baru bangun tidur. Sebab tu tak dapat nak fikir apa-apa dan hala tujuan seterusnya sebab aku belum dapat confirmation kolej pun lagi time tu. kat mana dah terbayang nak merempat kat kali lima aja. Mana tau ada insan yang bermurah hati nak bagi tempat tinggal kat aku time tu. Aku ni bukan lah demand sangat orangnya. Rumah banglo 8 tingkat cukuplah! KAHKAHKAH

Mujur jugak ada cik Dayana dan cik Fathin yang sungguh baik hati untuk mengambil kita orang yang dah doplohlapan jam (tipu aja tau!!!)  dok tercongok kat bus stand tatau nak wat pe.

Lepas tu terus pergi ke kolej yang tercinta. Tu pun lepas bertengkar siket dengan pak guard main gate. Banyak songeh betul!

Kat kolej rasa sunyi sepi gila. Mau tak sunyi sepi. Baru pukul 5.00 pagi tu! Gila awal sampai depan pintu kolej semata-mata nak wat program merayu-rayu sampai keluar air mata darah semata-mata nak kolej.

After submit borang rayuan, mula lah kecoh 1 pelosok dunia semut sebab tak tau nak tidur mana malam tu. Sebabnya result rayuan bukan keluar on the spot. Kena tunggu esoknya. Mujurlah ada cik Fayadhah dan keluarganya yang baik hati menumpangkan kami di homestay dekat Putrajaya.

Lepas tu apa jadik??


Jadik apa lagik. Mestilah dapat kolej. Rugilah setahun aku jadik JPK kalau tak dapat dok kolej. HEHEHEHE

Eh, tu pun sebab pengetua, pengurus and assistant pengurus asrama and staff kolej yang tolong. Lepas aku ugut nak bunuh diri kalau tak dapat kolej. (Tipu lagik..hehehe!!!)

Sekarang, dah start class. 7 bulan tak panjat tangga and daki bukit tonggek, habis bergetar lutut aku. Macam nak patah peha aku. Bersimpul segala urat kat betis aku. Punyalah dahsyat Uitm ni kan.




Tu dia fakulti kesayangan aku. Baru 2 hari kelas dah disuruhnya aku panjat tangga sampai tingkat 8. Mau kojol aku dibuatnya.

Okey, kawan-kawan. P1 Cik Yan ni macam siput vavi sungguh!

Jumpa lagi nanti

Selamat bersekolah kembali!

HEHEHEHE






1 comment:

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment