FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Wednesday, December 22, 2010

PEACE CONTEST.....

Dari sehari ke sehari aku asyik update pasal nak join contest. 
Demam contest kah aku ni?
Atau paling tepat gila contest
Nasib baik bukan dikatakan meroyan contest

Nak masuk contest bukan kena bayar
Paling-paling pun kau kena bayar duit karen sebab nak on laptop dan bayar bil broadband.

Senang, cepat dan mudah kan?

Tadi aku jalan-jalan makan tempe dari satu blog ke satu blog.
Terjumpa contest ni


'PEACE CONTEST' by EZAN IDMA




Kau tengok? Menarik bukan tajuk contest. Bukan senang tau orang nak wat contest cool macam ni.

Kalau u'ols sekalian nak join, tak susah. Meh aku habaq satu persatu. Setiap satu kau orang kena bayar 20 sen. Tapi bukan pakai cash. Guna point yang kau orang kumpul untuk beli belah kat Jusco pon tak apa.

1. Pergi blog Cik Ezan Idma. Tengok belah kanan dan sila tekan butang follow. Cik Ezan kata tak nak follow pon takpe tapi aku WAJIB kan kau orang sume follow. Kalau tak follow nanti macam mana nak follow up dari saat ke sesaat. Betul tak?

2. HARUS ada blog dan berstatus warganegara MALAYSIA. Jika kau orang ada blog tapi berstatus BANGLADESH, tiada boleh buat apa-apa lah.

3. Letak banner contest kat entry and sidebar blog masing-masing. Jangan lupa dah letak tu link-link kan lah sekali. Nanti macam mana kalau orang lain mau join.

4. Tag kawan-kawan anda seramai 3 orang. Mau tag sampai 300 orang pon takpe (eh, itu aku yang cakap. Tapi tak apalah kan tag ramai-ramai. Kalau ramai join, vavavoom lah blog Cik Ezan.)

5. Bila dah siap entry berserta gambar kau orang yang cun-melecun sambil tangan buat peace, jangan lupa tinggalkan jejak. Bagilah comment kat entry CIk Ezan di sini.

Dan lagi satu, yang paling penting kau orang boleh hantar SATU (1) keping gambar je. Kalau tak paham, ONE ONLY. Kalau tak paham jugak, p translate ayat aku ni kat google translate ye.

Boleh letak gambar seorang diri bersama gambar pokok, basikal, beca atau sebagainya.

Boleh juga letak gambar berama-ramai, dengan syarat mesti ada muka kau orang dan yang penting tangan tu buat PEACE. Bukan letak gambar botol kacang PIS okayh.


Banyak pulak dialog aku.
Sekarang mari aku tunjukkan gambar PEACE aku.





Kalau kau orang bijaksana, carilah aku kat mana. 

(*0*)


Sekarang aku mau buat sesi tag-mengetag:

Aku tag semua orang yang singgah blog aku untuk join.

Termasuklah followers aku yang seramai 106 orang ni 
Dan juga silent-silent reader aku.

Mesti join tau. Sapa yang tak join nanti kentut dia bau busuk!!


CLOSING DATE:

01 JANUARY 2011




Gambate Kudasai.

(^-^)





 

7 comments:

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment