FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Thursday, February 25, 2010

Minah-minah kepoh..

Buat pertama kalinya bila aku bukak fesbuk dalam keadaan yang agak lama.. Kalau tak,, selalunya aku bukak pastu tengok kat notifications.. Kalau ada orang comment ke bagi itu ke bagi ini ke aku just tengok je laa.. Kalau rase nak reply baru la aku reply.. Haha.. tak senonoh punye orang.. Maaf la ye sesape yang jadik member fesbuk aku tuh.. Bukan apa.. kekadang dah terlalu banyak update sampai aku pon tak larat nak menegoknya.. jadik, if ada masa terluang la baru aku komen balik ke bagi itu ini ke..

Tapi tadi,, bukan men tekun aku tengok.. Baca balik entry rakan-rakan ku.. Nak gelak pon ader.. Entah camaner ada pulak kenangan waktu jadik dak hingusan kt sekolah.. Oho..skema giler muka masing-masing.. Nerd-nerd gituh..

Dalam hati aku terdetik..

Wah..seronoknye kembali ke zaman sekolah.. Tulah manusia kan.. Bila sekolah, "hish,, bila nak habis sekolah ni.." kunun-kunun tak sabar nak jadi remaja la tuh.. Feel free tok wat apa jee.. Then bila da tue bangka cam ni mula la cakap,,"Hish..zaman sekolah lagi best..Takyah nak kusut-kasut pikir segalam macam masalah problem.." Contoh terdekat cam aku.. haha..

Time aku sekolah..Huih la.. gile skema cik yan ni.. Tak berani nak wat salah weh.. Dulu aku sekolah kat sekolah yg agak femes ng kenakalan student-student nye.. Pantang jeling sket, confirm kuncu-kucu dia dari planet mane dah tunggu kat luar.. Huih la.. kecik-kecik sudah mau jadik gengster.. apa kes??

First time aku masok sekolah memang la tak kenal sesape..Dok paling depan.. haha.. Aku dok sebelah member lame aku time secondary school dulu yg kebetulan 1 klas ng aku time tuh.. 2 weeks after that, dia dapat tawaran p sekolah len.. maka, tercongok la cik yan sowang-sowang di depan..kesian dak mereng ni.. Time aku dok ushar-ushar nak cari partner baru yg nak dok sebelah aku, aku ternampak sowang minah ni dok dengan Chienese.. Ish dia soranh malay la.. Okeh ader chance.. Aku leh soh dia dok sebelah aku.. Sejak dari tuh, dia la jadik besfren aku.. Aku p sana dia ikot,, Aku p sini dia ikot.. Dia p sana aku ikot... G toilet pon ikot sekali.. Ayoyo..ko wat pe dalam toilet berdua-duaan nih.. hehe..

tu lah kawan yang aku kenal dari Form 1..

NURUL HAZWANI BT MASALLADIN

 Aku selalu panggil dia cik wanie gonjeng.. haha.. jahat nye aku nih.. Sampai Form 3 kitorang still dok sebelah menyebelah lagi.. kalo terpisah pon sebab cikgu yang suroh..huhu.. Then, form 4 pon mintak apply teknik sama-sama.. Tapi tak dapat 1 klas lagi..=( Pape pon kitorang selalu pegi balik klas sama-sama laa...
Bukan kat sekolah je.. dapat matrik pon same tau.. Coincidentally, kami still dapat praktikum yang sama.. Wah,,panjang betol jodoh kami.. hahaha.. Eleh,, bukan leh kawen pon.. Gile ape.. jangan pikir bukan-bukan haa..


haa.. inilah 2 wanita yg kepoh tak sedor diri time kt matriks dulu..
hahaha..

Matriks tempat terakhir kitowg bersama.. huhu.. pastu aku further study kat UiTM yg terchenta ni n wanie plak kt UUM nun utara sana.. Sian dia .. Mula-mula dulu dia nak sangat masok UiTM.. Last-last kene campak kat utara.. Mau tak nangis time nih sebab masing-masing da jauh.. Uih..cik yan nagis seh..haha
Tapi skang.aku pon da jarang keep in touch ng dia.. Asyik madah buzy je ngan demand kolej la faculty la.. Hidop kat u ni memang memenatkan.. Sebab tu kadangkala aku pikir kalau doraemon betol-betol wujud aku nak balik zaman matriks.. Tak payah pikir hape.. G kelas lambat pon takpe..huhu..


1 comment:

  1. so true what u said in this entry gurl....i'm agree with u....windu kn dgn zmn matrik....huhuhu

    ReplyDelete

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment