FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Wednesday, February 24, 2010

Dalam banyak-banyak nombor, nombor hape yg kowang suke??

Entry di petang yang mulia tapi kepanasan yang teramat hari ni..Aku nak tanya la..Dalam banyak-banyak number 1-9 number hape yang korang paling suke sekali??

If korang tanya aku, aku akan jawab aku sangat double-double triple-triple suke nombor 8.. Kenapa?? entah aku pon tak tau nape aku suke nombor lapan tuh.. Mungkin pada aku nombor lapan tu flexible. Sebab apa aku kate camtuh.. Korang cuba la try test tonggek kan pusing kan putar kan nombor lapan tuh.. Ape yg korang nampak?? Still bentuk x berubah kan.. Di terbalikkan camane pon tetap orang akan bace itu adalah 8.. Cuba korang terbalikkan no len..bentuk len sket kan..


For Chinese, mereka selalu relate kan no 8 nih dengan kekayaan, wealth..Mereka percaya no 8 ade "ong". sebab diorg believe ng feng shui feng shui ni..Tapi ade juga some Indians yang anggap 8 ni simbol kematian.. Malays?? jangan ader kepercayaan ape2 k.. jangan plak carik nombor bertuah tok p beli kt Magnum la n kejadah-kejadah kedai nombor tuh.. (uh cik yan tau la sal magnum..haha..hape ingat aku kolot ke dak kecik pon tau la..Eskem magnum tuh..haha..depan umah aku pon ader magnum..jadi aku selalu la nampak Malays yang kuar masok situ tiap2 ari). Jadi for those yang believe no 8 ni simbol kekayaan, no wonder la kalo diorang sanggup bayar berjuta-juta untuk dapatkan no 8 ni sampai ade yg bergadoh tau gara-gara rebutkan no plat 8888. kejadian ni berlaku kat China sampai kene penjara 18 bulan Ish.ish.. tak berbaloi sungguh..

TAPI..

Aku suka no 8 bukan la sebab aku believe pada kekayaan la kematian la itu la ini lah.. sebab tu sume terletak di tangan ALLAH.. Entah dari kecik aku suke no 8.. mungkin jugak aku di lahirkan dalam bulan 8.. tahun 88.. aku keluar 26 hb.. If 2+6= 8 jugak kan. (cik yan ni nak jugak kaitkan no 8 tuh).. hehe.. Abng kesayangan aku punye bufday pon ader no 8.. 18 hb.. no lapan jugak kan..hehe.. Bukan la nak kate aku ade keserasian ke persamaan ke ng dia.. cuma nak kate aku suke no lapan.. jadi sebab bufday abg kesayangan ku ader no 8 aku suke la dia.. (erk?? ader plak camtuh..??) haha.. takla.. mestila aku memaen.. Aku suke dia sebab laen.. tader kaitan ng no 8.. Eh ader..aku kenal dia pon bulan 8 jugak..haha..=p..tapi reason utamanye bukan no 8..sila jangan tanya sebab ape..Biar aku sowang je yg tau..hihi..=)

Sekarang 2010 kan..Jadi aku nak tunggu sampai 2018 la..sebab tu je yg ader no 8 kan.. tarikh paling best.. Hurm.. hah.. 18/12/2018 atau pon 08/08/2018.. hehe..canteq..=)


No comments:

Post a Comment

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment