FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Thursday, January 28, 2010

UNDI itu Secret maa..

Pilihanraye kampus da bermula..aku rase sume IPTA or IPTS kt Msia ni tga adakan pilihanraya kampus. Same goes with my UiTM yg terchenta ni..
~~UITM dihatiku~~huhu.
td aku ader 1 klas pagi je..then after klas tuh kitorg pakat p ramai2 mengundi..wah cm nak pilihanraya btoi2 lak..haha..pnya la beratus panjang gile..aku da fed up tgk ramai2 beratur nie..leceh r.mklumla..klas da abes..nk membuta balik bilik cepat r..tp xper r..ak beratur gak..pastu terdengar la suara pak guard menjerit..

“okeh..nama yg start A-M kt cni..L-Z plak kt cnie”..

adus pehal plak nak kene asing2 kn ikot abjad nie..tahun sudah xder pon cmni.. make terjadi traffic jam kt ruagf tgah bangunan yg memang da sedia sempit tuh..plak tuh sowg2 lagak cm sumo..men tolak orang je..hello excuse me..igt awak sowg je ke yg nk p mengundi ni..geram plak aku..pastu yg yg menjaga kt dlm plak panggil sape name T-Z boleh masok skang..habis yg name stat dr N nie dok dr td melangu tegak cm tiang bendera p citer plak..bile plak turn kami?? Dak2 blkang aku da membebel..aku??cm biasa r..membebel dlm ati je...da la panas yg amat. Wat sistem cm 2..mmg complicated..

Aku rase procedures tahun sudah lagi bekesan..”first come fisrt serve” bile diorang masok je, cari abjad name kat meja mane pastu tros p table tuh register kn name sdiri..ini x..terjerit2 cm owang jual ikan kat pasar..pastu marah kitorg sebab masok ramai2..nk wat camaner dah owang belakang tolak2..hish.. x sistematik tol.. sudahnyer..rumet aku s marina ttbe pening kepala n terduduk kt situ..sume da panic..mujur ak kat depan dia..dia tuh penah accident taun lepas..langgar divider jalan n kene tengkorak kepala dia..wpon da lame tp dia still bergantung pd ubat n kkdg dia cepat rase pening bile da bdiri tempat crowded cm2.. aku pon soh dia duduk dulu..pe lagi potong queue r..time ni la mengambil kesempatan yg ader..hahaha..jahat gile aku nie..

tp btol la..ader lecturer kt c2 pon soh kitowg p depan tros..pe lagi dgn muke selamba aku pon bergerak ke depan ng muke tatau malunye..hehehe..

Sape yg aku undi???

Opss.UNDI ADALAH RAHSIA wpon time aku tga sibuk2 pangkah2 kt computer tu ader sowg staff dok blkng aku..confirm dia nmpak..huhu da abes undi aku kuar n amik air kotak biskut free.. beshnyer..mmg aku tga haus gile gaban time tuh..huhu

Ckp pasal MPP nie..sebenanya niat kt ati aku penah ader impian nk jd MPP.. member aku pon ader yg tanya “yan, nape x jd pencalonan MPP??”..huhu..mase aku jd JPK Kolej pon setengah mati dibuatnye..x cukup kaki tangan aku..ni kan plak jd MPP.. tp tader masalah pon..Cuma bile kt cni..agak susah kalo xde transport sdiri sbb kite kne byk begerak dr 1 tempat ke 1 tempat ng mase yg cukup terhad..da la uitm nie penuh ng bukit tonggek je.. lagipon..step aku terlmbt r..sem 2,3 aku jd AJK kolej..pastu naik jd JPK kolej plak..skrang da part 6..sem depan praktikal..confirm r xleh..wpon asalnye aku ditawar kontrak menjadi JPK tok 1 sem nie je..tp aku tolak ng alasan nk study..wei alasan x munasabh..btol pe..prinsip aku..kalo nak wat 1 bnda tuh..jgn pk byk sgt rintangan..tp cuba pk mampu x kite laksanakn sumenye..n aku pon rase cm ayam pencen..so berehat2 la sem 6 ni..fokus plak tok mempersiapkan diri ng segala interpersonal skill so dat aku leh guna time ak practical nnt..temasuk skill meng’ushar’ mamat2 hensem kt ofis aku nnt..~~hahaha..gatal btol minah nie.. sowi ea abg kesayangan ku..guwau je..=p

p/s: pade sesaper yg da tepilih jd MPP tuh tahniah r aku ucapkan..pesanan aku bile kite wat keje ng ikhlas..insya-ALLAH, sume nye akan dipermudahkan kelak..aminn..


hidopku jauh diperantauan..ish..ishk..=(

No comments:

Post a Comment

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment