FOLLOWERS GIGIH

HARTA KARUN AHMAD ALBAB

Thursday, March 25, 2010

kebingungan..I need ur idea please.................


Pening kepala lutut aku.. Tak boleh nak berpikir dah nak wat camaner lagik.. masalah negara betol la.. Tiap-tiap sem kene pikir benda yang sama.. Eirk?? Tak leh tiap-tiap sem.. Cuma sem 4,5,6 je..hehe.. Tak de idea larh mau buat macam mane?? Sudah lemau & kering kontang segala benda dalam kepala aku sehingga tidak dapat membuahkan inpu-input yang amat bernas sekali.. (wow!impress seketika dgn ayat aku..) Then, ape nak wat sekarang..








Okeh..itu dia mukadimah untuk entry petang ni.. Kamu orang sume (erk??kamu orang??mestila orang..tak kan lembu plak..pe benda la cik yan ni) pening ape benda aku mencarut merepek meraban ni kan?? hehe..


Begini..Sejak amik 3rd language ni & bila tiba je waktu hujung-hujung sem, benda cenggini confirm akan melanda hidup aku.. Kene wat drama.. DRAMA?? yela drama..bak kate orang kampung cam aku lagik.."MOVIE".. wah..aku mau tukar profession jadik pelakon kah?? hehe.. Tapi tula assessment dalam japanese language ni.. 30% tu markah dia.. Bab nak g shooting2(ececeh..lagak cam pelakon btol je) takde masalah lah.Al-maklumlah..I kan pelakon serba boleh..(perasan!!!!!!!!!) hehe..




Jadik..masalah utama yang berlaku dalam pembikinan movie ini adalah pembikinan skrip.. Taktau la nak wat scene macam mane..Boleh je letak ape-ape scene tapi kang nak wat ayat susah pulak.. sebab drama ni mesti cover words yang belajar dalam kelas la..kang wat canggih-canggih tapi 1 benda takde dalam syllabus pon membazir mase dan tenaga je..



Kamu orang sume ad idea tak mau buat scene yang macam mane?? Last sem kitorang wat action bunuh-bunuh.. Husyoo..memang bape kali shooting baru menjadik..ade satu part yang aku ingat sampai sekarang.. Bile action bunuh-bunuh confirm la kene ade darah kan..kan..kan.. Pastu member aku ni p la amik sos konon-konon nak jadik cam darah..(darah yang berwarna tak serupa darah..hehe) & sos tu diletakkan dalam plastik.. Disebabkan masing-masing bukan la pelakon professional hanya sampai tahap tukang tonton je,, jadik scene tu perlu dilakukan berulang-ulang kali..sampai kitorang tak sedar ade 'something' yg tengah memerhatikan kami..Wah ape tu?? kamu mau tau ape itu??

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

seekor BURUNG..ye seekor burung ye kawan-kawan yang tengah dok ushar-ushar plastik yang mengandungi sos tu tadi.. Member aku kunun-kunun nak wat langkah cekap r nak p selamatkan plastik sos tuh..tapi burung tu lagik cepat & teros sambar plastik sos tuh.. Aiseh..geram sunggoh.. Dah la time tu tengah wat kat tasik..Terpaksa balik umah semula n p buat sos yang laen..Moral of story ( kalo nak wat darah pon jangan guna sos ye kawan-kawan..hehe)

So, sesape yang sudi nak tolong aku tuh..boleh la gtau scene camane yang kitorg buleh wat kay..Aku pon taknak la wat yg skema sangat sebab takot sensei pon tertido tengok movie tuh nanti..hehe.. sekarang ni memang la sangat kurang idea sebab Ahad ni ade 2 test nak kene pikir,, next week ader 1 lagik test,, next 2 weeks ade lagik presentation & second interview..Time tuh jugak dah kene submit movie ni..idea dah kering kontang sangat-sangat ni..=(

4 comments:

  1. kene wat cite jepon ek..wat cite dragon ball sudeh..muahaha~~

    ReplyDelete
  2. bagi la jalan cite caner..
    da lupe dragon ball caner..
    hehe

    ReplyDelete
  3. buat cerita arnab dan kura2. tapi pastikan kura2 kalah. baru logik.

    ReplyDelete
  4. erk??sape yg kene jadik arnab??
    sape kene jadik kure2..

    confirm sume malu2 tenuk nanti..=)

    ReplyDelete

Cicakman, kluangman, spiderman, superman
Dah bace jemputlah bagi comment